15 December 2015

Fanta-stick Musical

Assalam & 안녕...

Date : 29 April 2015
Location : NH Arthall Fantastic Exclusive Theatre
Direction : Sodaemun Station Line 5 Exit 6

It's still raining when we finished our meals. But we have to go now as we still have place to go. By hook or by crook we need to reach this place before 4.30pm. We are going to watch theatre. Yehaaa!!! Yes...theatre. Your eyes won't lie to you. For the first time ever, we are gonna watch theatre...Hangeul theatre. Fanta stick musical. Faham ke kitorang ni?? Buat-buat paham sudah.
 
Tapi time ni lagilah sadis. Dahlah hujan...sesat barat pulak tu. Ntah mana-mana je aku pegi. Mula-mula kitorang pegi teater yang dekat dengan Deuksugang Palace tu...tapi agassi yang kat kaunter tu kata bukan kat situ. Dia suruh kami tempat lain. Aku pun dah tak ingat kat mana...yang aku tau ada dua tiga kali kami pusing tempat sama. Baik-baik perut kenyang, terus rasa lapar balik. Nak naik hangin pun ada. Time tu plak kaki dah start sakit. Kasut yang aku pakai tapak nipis. Lagilah jadi 'ajinomoto' dalam drama aku arini kan. Tanya orang pun...diorang tak tau. Last-last ni nasib baik la ada jumpa agassi ni tolong kitorang. Rupa-rupanya dah tak jauh pun dari tempat kitorang tu.
 
NH Kyunghyang Art Hill located at Sodaemun Station Line 5 Exit 6! Rupanya tempat tu memang dekat giler dengan exit subway tu. Keluar je Exit 6 tu terus pandang kanan. Dah nampak bangunan tu. Tapi pelik betul...apsal aku tak nampak eik. Rasanya dah turun station yang betul dah tadi. Sampai kat situ dah naik lencun. Serabai betol! Masuk dalam tu kena turun eskalator sebab teater tu letaknya kat 2nd floor. Musical tu aku dah booked online masa kat Malaysia lagi. Just show the booking confirmation at counter, nanti dia akan bagi tiket. Harga masa tu KRW42,000 dan dia caj credit card.
Lepas tukar tiket kena tunggu jap sebab musical tu dah start. Lepas 10-15 min camtu baru kitorang dibenarkan masuk. Penuh gak theatre room tu dengan orang Korea. Rajin betol diorang ni bawak anak bagai tengok teater. Hari bekerja plak tu.
 
 
Tengok...tengok...tengok...sedar-sedar je dah nak abis. Hahahahaa...rupanya aku tertido. Penat wei! Giler tak penat. Dah berkejar sana sini dengan lencun bagai. Huhhh...rugi duit aku bayar mahal-mahal.
 
Nampak tak perempuan baju biru seluar pendek kat gambar atas tu. Perempuan tu asyik jeritn je. Dari sebelum aku tido...sampai aku bangun tido...dalam tido-tido ayam tu pun aku masih dengar dia jerit. Bingit telinga aku...and buat aku rasa annoyed! Yang lain...ok.
 
Overall aku rasa musical ni biasa je (tolak yang masa aku tertido tu. Rasanya adalah dalam 1 jam kot heheee...) Habis musical tu, penonton bolehlah amik-amik gambar gitu. Keluar dari theatre room tu, eh eh... rupanya tempat tu bersambung dengan subway station. Asbestos betul la! Aku dah penat, tak larat nak fikir...so balik je rumah. ZzZzzzZzz...
 
End of day 1.
 

0 comments: