22 August 2016

Mee Goreng Pedas Korea...gilerrr pedas!!!

Assalam & 안녕...

Malam ni sebab macam rajin-rajin je ka
n, makanya 'terbuka dan terupdate' la blog ni. Bukan cerita pasal travel, not also about myself...tapi pasal makan-makan.

Aku mungkinlah (bukan mungkin lagi la...memang pun) a bit slow kan pasal ni. Tapi sebenarnya aku baru jumpa benda alah ni. Selama ni carik madang tak jumpa. Sat tadi pi Aeon Big Alamanda carik-carik terjumpa la plak. Bila dah terjumpa tu...terbeli la pulak. Hikhikkk...

Tadaaa~불닭볶음면

불닭볶음면 or Hot Chicken Flavour Ramen produced by Samyang Foods Co. Ltd located in Seongbuk-gu, Seoul Korea. Ni lah mee yang kontroversi tu, yang kononnya tak halal. Aisyyy...

But don't worry...this product got Halal certification from KMF. Tu...nampak cop tu. Tak tipu tau!

Produk ni katanya the most favourite noodles yang orang nak makan sangat-sangat hari-hari kat Korea tu. Bukan aku kata ye...kat packaging tu yang kata. Based on knowledge and ingatan aku yang hampir pupus dengan Hangeul ni, '대한민국 마니아 라면 Top 7중, 가장 먹고 싶은 라면' gitula maksudnya lebih kurang. Ampunkanlah kalau maksud lari. Ahkak is lupa sudah segala tentang Hangeul ni. Buku dah lama tutup, sipi-sipi je ingatan ni hah...

Apa rasa mee ni?

Meh sini aku jawab. Yaa ampunnn...gila bapak pedas! Mau cirit kalau orang yang tak makan pedas makan mee ni. Aku yang kuat pedas ni pun tak tahan. Ini bukan main-main k! Memang pedas tahap langit ketujuh. Makanan paling pedas aku pernah makan setakat ni.

Meh aku belanja gambar sket.

Mee in the making. Rendam mee dengan air panas for 4 minutes and then toss kan airnya.

Inilah rupanya flakes and liquid sauce yang buat lidah aku terbakar. Nampak biasa je kan~

Time buka liquid sauce tu dah terbau semacam. Bau cam pedas yang menusuk kalbu gitewww~
Ok...time ni cam rasa, 'WoWww...bestnya pedas'
Yelah...aku kan hantu pedas

Taraaa~~Nampak cam biasa je kan. Cam tak pedaskan...
Jom kita makan...

Sekali masuk muluttt............................Makkkkkk!!! Uwaaa!!!

Berlari aku pi dapur carik ais. Kahkahkahkahhh. Tak cukup ais, aku amik plak aiskrim. Nasib baik gak ada aiskrim baru beli aritu. Tu pun tak hilang lagi pedasnya. Aku rasa adalah dalam 5-10 minit aku menahan pedas. Sudahnya...tak habis pun aku makan.

Giler weh pedasnya. Takleh makan aku. Karang tak pasal malam karang aku bangun keluar masuk bilik air plak. Haru la plak.

Kesimpulannya aku rasa, kalau nak makan mee goreng ni janganlah tuang semua liquid sauce tu. Sikit sikit sudah. Sos dia Nampak je cam tak merah tapi pedas...Nauzubillah~

미안해 라면아...먹고싶지만 못해요
Sobs...terbayang-bayang melayang 7 hengget aku. Hahaa~ Dasar cheapskate, kan.

Tapi aku salute r couple yang kat belakang aku tu beli satu peket noodles ni. Satu peket tu standard ada 5 la kot, kan. Aku tak dapat bayangkan macam mana dia makan. Anyway...nice try, Hani 야!




Ha Hani
2016, August 22

p/s : Pssst...bila tengok tarikh ni, baru aku teringat. Today is my boyfriend-tak-jadi's birthday. Kalau tak post entry ni mesti aku dah terlupa. Neway...Happy birthday, H!

0 comments: