17 November 2017

Avillion Port Dickson

Just came back from short vacay at Melaka and Port Dickson. Tak sabar nak review pasal hotel yang aku duduk kat PD, Avillion Port Dickson. Kat PD ni ada dua Avillion, satu yang aku duduk ni and satu lagi Avillion Admiral Cove. Avillion Port Dickson ni konsep dia water chalet. Since percutian ni pun santai-santai dan nak rileks so aku pilih water chalet. 

Source : Avillion Port Dickson's Official Website
Booking made through Booking.com. Boleh je nak book direct kat website hotel. Location memang strategik sebab tak jauh dari pekan PD and terletak kat area pantai Teluk Kemang. 

Saujana mata memandang
Reception area
Aku pilih bilik premium water chalet. Harga semalam masa booking dapat RM400+. Memang menangislah kalau tengok harga. Biasanya memang aku takkan pilih duduk hotel mahal camni. Tapi sebab tujuan aku untuk rileks a.k.a reward diri sendiri, pejam mata jelah bayar share berdua dengan P.I.C. Lepas check in, aku kena amik lif ke 1st floor. Agak jauh jugaklah sebenarnya bilik yang aku dapat tu tapi disebabkan view cantik takdelah rasa sangat.

Laluan ke Rangoon
Lalu Pet Farm jumpa Cik Merak. Budak² sukalah sebab haiwan tu memang dilepaskan dan boleh diberi makan
One of attraction on the way to my room
 

Buka je pintu bilik, mak aiiiiii...terus speechless!😮
Premium Water Chalet

The premium water chalet is located furthest out to the sea and comes with a private balcony that offers spectacular sea view of the Strait of Malacca.
With the ocean as a backdrop and the waves lapping beneath you, be transported far out into at sea with modern comfort and hospitality.

Ye...aku dapat semua tu😍 Sangat puas hati. Berbaloi dengan harga yang dibayar.

  


Lagi bestnye hotel ni shower room dia open air. Kiranya aku mandi berbumbungkan langitlah😁 Gitewww... Amenities semua ada so tak perlu risau kalau tertinggal apa² keperluan.



Overall memang sangat berpuas hati dengan bilik ni. Tak rugi bayar mahal untuk sesuatu yang berbaloi, kan. Bilik besar, katil besar, yang paling penting bilik ni memang menghadap Selat Melaka dan kebetulan sangat tak perlu susah payah keluar bilik untuk tengok sunset/sunrise sebab bilik ni memang port terbaik menikmati sunset/sunrise. Alhamdulillah...

Kalau tanya aku...aku akan datang balik ke sini dan nak bilik ni juga boleh tak😀










0 comments: