20 December 2017

Avillion Port Dickson Part II

Over, kan. Pegi PD je pun tapi review hotel sampai ada Part II๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ 

Ok...kali ni aku nak cerita apa yang bestnya bilik yang aku booked tu. As mentioned earlier, aku booked untuk Premium Water Chalet. Bilik type ni rasanya memang entitled two coupons for evening cocktail at aVi Lounge. Evening cocktail ni start pukul 6.00 sampai 7.30 petang.

aVi Lounge - 2nd Floor
Rupa²nya lounge ni sebelah bilik aku je pun, alahaiii...Even gambar kat atas ni pun amik dari balcony bilik je. Punyelah dekat. 

Nak dijadikan cerita, lepas masuk bilik aku ajaklah PIC pegi lounge tu. Tapi dia wat perangai plak๐Ÿ˜œ Dia tanya aku ni lounge camne. Aku pulak yang pening nak jawab. Alkisahnya dia ingat ni lounge yang ada alcohol bagai tu. Aku tak puas hati. Aku paksa² manja gak ajak dia pegi. Yelaaa...salah aku gaklah sebab tak pay attention masa staff hotel tu explain. Tapi dalam kepala aku fikir, takkanlah dia nak bagi aku masuk kalau betul apa yang member aku tu cakap. Dia pun tau aku camne kot (dari segi appearance la).

So, gerimis pun mengundang bila PIC dah setuju nak pegi dan kitorang nak keluar bilik. Redah je lah. Payung pulak takde. Nasib baik dekat. Lounge ni kat 2nd floor, bawah dia spa kalau tak silap aku.

Nak masuk lounge ni pun segan tau sebab nampak macam orang have² je๐Ÿ˜‡ Masuk terus order air. Staff yang jaga kaunter tu nasib baik peramah. Lepas order, terus dia suruh kitorang ambil gambar  kat luar sebab hujan makin lebat. Agaknya dia dah faham, semua orang aim sofa separa bulat kat luar tu kot. Kalau tengok dalam website dia memang cantiklah kalau ambil gambar kat situ.

Belakang aku tu staff yang peramah tu tengah tutup sofa dengan canvas untuk elak basah. Cacat tau gambar aku๐Ÿ˜ฉ
Nak juga gambar kenangan kat sini walau hujan. Gigih sangat๐Ÿ˜Ž
Aku jamin sunset kat sini mesti lagi cantik kalau cuaca tak hujan
Let me tell you a secret - aim for this spot where that couple seated. The view is awesome tapi gambar tak menunjukkan gambaran sebenar sebab ambil pakai phone je. Kamera tinggal dalam bilik. Padan muka sama aku, kan.
Some of the yummy desserts
Me...dengan perasaan ala² orang have²๐Ÿ˜
Lama jugaklah kitorang lepak dalam ni. Seronok beb lepak kat lounge ni. Seat memang tak banyak. Yelah...maybe sebab memang tak semua guest pun boleh masuk. Tapi serius memang seronok, cantik and sangat privacy. Macam aku cakap tadi...terasa macam orang have² gitu. Giler tak have² kalau normal room rate macam suku gaji aku๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜.

Memang berbaloi sangatlah dengan apa yang aku bayar when niat aku datang sini memang untuk relax dan cari ketenangan je. Next time memang boleh datang lagi. I will๐Ÿ’ญ...







0 comments: